Etusivu > Palomiesliitto > Viestintä > Uutisarkisto > SPALin julkilausuma: Vihapuhetta ei hyväksytä
10.10.2017

SPALin julkilausuma: Vihapuhetta ei hyväksytä

Palomiesliitto irtisanoutuu kaikesta puheesta ja kirjoittelusta, joka voidaan tulkita toisen ihmisarvoa loukkaavaksi tai syrjiväksi.

Palomiesliiton jäsenet ovat pelastustoimessa, ensihoidossa ja hätäkeskuksissa työskenteleviä ammattilaisia. Pelastustoimen arvot "inhimillisesti, ammatillisesti, luotettavasti" ovat myös Palomiesliiton arvoja.

Inhimillisyys tarkoittaa sitä, että olemme tasapuolisia sekä arvostamme moniarvoisuutta, erilaisia yksilöitä ja kulttuureita.

Liitto kiinnittää jäsenten huomiota asiaan nyt, kun pelastustoimeen, ensihoitoon ja hätäkeskuksiin liittyvien uutisten kommentointi on yleistynyt sosiaalisessa mediassa. Kun media uutisoi onnettomuuksista ja väkivallasta, myös sisäisen turvallisuuden viranomaisten omaa toimintaa ja käyttäytymistä seurataan entistä tarkemmin.

Palomiesliitto kehottaa myös jokaista työpaikkaa varmistamaan, että käytössä on ajantasainen ohje some-käyttäytymisestä ja että koko henkilöstö on perehdytetty ohjeeseen.

Lisätietoja:

Edunvalvontajohtaja Pasi Jaakkola, puh. 045 854 1989, etunimi.sukunimi@palomiesliitto.fi

10.10.2017
Tunnisteet: arvot